Zoeken in deze blog

zaterdag 7 april 2012

07/04/12 Brentford FC 3 - 0 Bury FC (Griffin Park - 5.192 Toeschouwers)





















Sinds jaar en dag vertrok ik nog eens naar Engeland voor een paasweekendje voetbal. Planning was 3 wedstrijden op 3 dagen en de eerst was Brentford v Bury. Ik was voor deze wedstrijd afgesproken met EFW collega Gary die me ook tickets regelde voorde wedstrijd van morgen en niet de minste: Arsenal v Man City. Maar eerst Brentford met de 4 pubs op elke hoek van het stadion!

We waren vroeg vertrokken maar deden uiteindelijk maar 2 van de 4 pubs en misschien maar goed ook want met weinig slaap in de benen had ik waarschijnlijk 44 in plaats van 22 spelers gezien. Het stadion beviel me alvast langs buiten, oude tribunes en rood-witte kleuren doet iemand als ik altijd plezier. En als je dan nog staanplaatsen hebt achter doel, zo van die leuke terraces fleur ik helemaal op. Het enige wat wel even schrikken was, was het prijskaartje: 20 GBP voor een staanplaats, omgerekend toch een kleine 25 Euro.

Het stadion en omgeving beviel me uitermate, nu hopelijk de wedstrijd. Deze begon aftastend, Brentford nam het initiatief en Bury liep met 10 man achter de bal. Het werd geen hoogstaande eerste helft, zelfs flauw tot net voor rust Brentford dan toch een gaatje vond in de stugge defensie van Bury en de bordjes op 1-0 zette. Hopelijk bracht dit beterschap na de rust.

En inderdaad de tweede helft werd veel aantrekkelijker, Bury moest komen en dat opende perspectieven voor de thuisclub. Brentford bleef de partij domineren en zo lukte het een tweede en derde treffer, leuk voor ons om toch wat doelpunten te zien. Bury was teleurstellend over de ganse lijn, dat verklaart ook waarschijnlijk hun 19de plaats in het klassement. Maar ze hadden wel sympathieke fans bij in de pub die voor e nodige dosis humor zorgden.

Ik raad iedereen aan om Brentford eens te bezoeken, leuke familieclub met een mooi (oud) Engels stadion. Pluspunt dan nog zeker de 4 pubs op elke hoek waarvan ik er maar 2 bezocht. Die andere twee zijn dan maar een goede reden om nog eens terug te keren ;-)

Geen opmerkingen: