Zoeken in deze blog

zaterdag 24 december 2011

24/12/11 Bangkok Glass FC 4 - 0 Khon Kaen FC (Leo Stadium - 4.300 Toeschouwers)























Eindelijk Bangkok Glass!! Deze club stond al lang op mijn Thaise verlanglijstje en dit voor de volgende 2 redenen: de machtige tribune en de leuke rabbit cheerleaders! Maar steeds kwam er wel iets tussen, voornamelijk de regelmatige kalenderwijzigingen of ze speelden uit als ik in het land was.

Ondanks ik met de vrienden in Pattaya zat en de rest allen naar Pattaya Utd vs Army Utd gingen kijken besloot ik om dan maar alleen naar Bangkok af te zakken. Op Pattaya was ik reeds enkele malen geweest en zal er in de toekomst ook makkelijker een wedstrijd bezoeken dan bij Bangkok Glass, alhoewel nu!

De busrit naar Bangkok verliep vlot en van daaruit moest het nog een half uurtje per taxi zijn richting stadion. Maar dat was buiten de onwetendheid van de lokale taxi chauffeurs die het allemaal hoorden spoken bij het noemen van de club, stadion, adres,… Na even twijfelen en zoeken vond ik toch een bereidwillige taxi man die met mij richting Rangsit wilde bollen maar we hadden nog steeds geen exacte locatie kunnen traceren. Telefoonnummers gevonden van de club op het internet maar die bleven rinkelen. Dan belde ik Gunther even, hij was er vroeger al geweest maar ook voor hem bleek het te moeilijk om uit te leggen maar gaf me wel de ultieme oplossing met het nummer door te spelen van de webmaster van www.thai-fussball.com. Deze wist me perfect te beschrijven waar en hoe te rijden en ook zo bij mijn chauffeur de nodige belletjes gingen rinkelen en hij wist waar hij moest zijn! Een uurtje op voorhand op plaats van bestemming, al bij al heel mooi en gelukkig dat ik vrij vroeg was vertrokken in Pattaya. Eerst en vooral de nodige kiekjes buiten gemaakt inclusief ik met de rabbits en dan de clubshop in waar ik op collega Antony van Jakarta Casual liep.

Terwijl Antony op de 3 verdiepingen tellende thuistribune ging zitten kocht ik een kaartje voor het bezoekersvak, met als hoofddoel enkele leuke shots te nemen van dat pareltje. Tweede helft wisselde ik dan gewoon het bezoekersvak voor de machtige thuistribune. Khon Kaen had een 250 bezoekers bij, niet slecht voor een club die vecht tegen de degradatie en Bangkok toch ook wel enkele uren rijden is. Maar voetballend kwam Khon Kaen er niet aan te pas, in het begin dacht ik nog dat het meeviel maar het ging simpelweg van kwaad naar erger en Bangkok Glass moest helemaal niet doorduwen om heel makkelijk met 4-0 te winnen, de score had veel hoger kunnen oplopen.

Tevreden dat ik was van een hele leuke voetbalavond sprong ik na afloop in de taxi richting Bangkok. Ik was wel een beetje verwonderd dat de rit 45km was op de teller, je zou dan bijna kunnen stellen dat bijvoorbeeld Anderlecht in groot Antwerpen speelt ;-) Even de beergarden in voor avondeten en kerstdrank + Nana vertier alvorens ik om 23u werd opgepikt door een privĂ©-taxi terug richting Pattaya. Kerst “vierde” ik in de taxi maar zoals gezegd had ik een perfecte dag gehad. Bangkok Glass heeft mijn uiterste sympathie opgewekt en zal in de toekomst nog wel meer op de agenda komen te staan. Happy days!

Geen opmerkingen: