Zoeken in deze blog

maandag 24 oktober 2011

23/10/11 FK Admira Praha 4 - 3 FK Pěnčín-Turnov (Stadion Admiry v Kobylisich - 120 Toeschouwers)




















Na een leuk avondje stappen konden we vandaag terug vroeg uit bed voor een nieuwe wedstrijd die net als gisteren op het onmenselijke uur van 10:15u begon. De helft van het gezelschap was paraat, niet 100% fris en monter maar toch. Na een (goed) ontbijt en met (wat) nadorst vertrok onze meute dan naar het Praagse district 8 waar vierdeklasser Admira Praha partij gaf aan FK Pěnčín-Turnov.

Het stadion werd vlot gevonden, had een leuke ingang en toch onverwacht stond er een supportersbus van de bezoekers aan de ingang te wachten. Ik geraakte met één van deze kerels aan de praat en in zijn beste Tsjechisch-Engels mompelde hij de namen van Gerets, Pfaff en enkele andere oudgedienden uit het Belgische voetbal.

Ik voelde me direct in mijn sas hier, leuk stadionnetje, supporters met honden, gras en mos op de tribune, fans broeferlijk naast elkaar, een speeltuin… alles was en leek zo old school alsof de tijd hier even was blijven stilstaan. Ook toen ik voor een clubpin ging vragen op het secretariaat moest de bejaarde man heel zijn kast uitrommelen tot hij nog ergens een enveloppe vond en hij me er gratis eentje cadeau gaf.

De wedstrijd zelf was natuurlijk van geen al te hoogstaand niveau (ook weer in de mist ‘s ochtends) maar de heren maakten er wel een klein spektakelstuk van. Ze schotelden ons 7 doelpunten voor, 4-3 eindstand voor de thuisclub. Ruststand was 2-3 voor de bezoekers maar Admira kwam er door en dankzij hun vechtlust (mooi voetbal was er niet echt bij) bogen zij hun achterstand om in een overwinning.

Na de wedstrijd maakten we ons snel uit de voeten want het merendeel van het gezelschap moest de trein op naar Plzen om daar de wedstrijd te gaan volgen. Ikzelf bleef in Praag voor Slavia te zien spelen en met in het achterhoofd denkend dat ik er maandagmorgen veel te vroeg uit moest voor mijn vlucht naar Brussel. Al bij al een meer dan geslaagde ochtend gehad, het vroege opstaan had zich beter beloond dan gisteren bij Sparta B.

Geen opmerkingen: