Zoeken in deze blog

maandag 24 oktober 2011

22/10/11 Sparta Praha B 2 - 2 FC Zbrojovka Brno (Stadion Na Chvalech - 410 Toeschouwers)











Om 8u ’s ochtends opstaan om de eerste wedstrijd om 10:15u me bezoeken, ja wij zijn echt wel gek! Met kleine oogjes vertrokken we met een 20tal richting buitenwijk van Praag waar het 2de elftal van Sparta Praag partij gaf aan Brno, vorig jaar gedegradeerd uit de Gambrinus Liga. Ik had een beetje schrik dat de wedsrijd wel zou doorgaan want over Praag hing een dikke mist en aan het stadion was dit niet anders.

Terwijl iedereen braaf zijn inkomticketje betaalde ging ik nog even rond in de hoop enkele aparte kiekjes te maken en trof ik op een trap die ingang gaf aan het café/restaurant van het stadion. Raar maar waar geen controle daar en zo stak ik 2 Euro opzak door geen kaartje te moeten kopen, haha.

Brno had geen fans bij, blijkbaar door één of andere boycot maar anders vroeg ik me af hoe laat deze mensen dan uit bed zouden moeten om de trip naar Praag te maken. De stewards in het bezoekende vak warmden zich dan maar achter de tribune op met een balletje naar elkaar te trappen.

Nadat we gisteren 5 goals geserveerd kregen zagen we nu ook weer 4 doelpunten, geen slecht gemiddelde op 2 wedstrijden. De eerste helft was voornamelijk voor de thuisclub maar Brno opende de score met een heerlijk doelpunt maar Sparta B maakte verdiend gelijk. De tweede helft waren beide clubs meer aan elkaar gewaagd, Sparta B verdubbelde de score van op de penaltystip naar 2-1 maar met een heel lichte tegen penalty (compensatie voor de eerste?) zette Brno de bordjes op 2-2 en tevens de eindstand.

Na de wedstrijd ging de rest van het EFW contingent richting een middagwedstrijd in de lagere reeksen, ik en Frank verkozen wat sightseeing te doen in Praag zelf en de groep terug te treffen op Strahov voor de partij van Dukla.

Geen opmerkingen: