Zoeken in deze blog

vrijdag 13 augustus 2010

13/08/10 De "restanten" van KFC Germinal Ekeren

Vrijdag de 13de vandaag en omdat ik weinig om handen had ging ik even langs bij het oude stadion van Germinal Ekeren, gewoon benieuwd van wat er nog overbleef. Bij collega Joris van “Doing the 116” had ik enkele mooie plaatjes gezien en die wou ik ook nog even vastleggen omdat ik in mijn (jonge) jaren hier toch wel wat wedstrijden heb gezien.

Ik had duidelijk minder geluk want buiten beide doelen was alles weg, geen tribune, kantine of stukje historie meer te vinden. Het enige wat nog had gekund was enkele grazende koeien maar zelfs dat niet. Het is wel raar te weten dat grote clubs zoals Stuttgart, Rode Ster Belgrado, Celtic en natuurlijk Antwerp hier allemaal de revue zijn gepasseerd en menig clubs het hier best moeilijk hadden tegen het kleintje uit Ekeren.

Germinal Ekeren fusioneerde eind jaren ’90 dan met die andere club uit Antwerpen Zuid (Kiel) en speelt nu in de eerste klasse van België.

Ook enkele mooie beelden op:
http://www.gva.be/antwerpen/ekeren/germinalfans-nemen-afscheid-van-hun-stadion.aspx

Geen opmerkingen: