Zoeken in deze blog

donderdag 18 februari 2010

10/02/10 Pattaya United 2 - 3 BEC Tero Sasana (Nongprue Stadium - 1.100 Toeschouwers)










Zomerstop in Thailand. Ik verwachtte helemaal geen voetbal in Thailand te zien maar kreeg plots een sms’je dat er toch werd gevoetbald. En het leuke was dat Pattaya Utd thuis speelde in de groepsfase van de 34ste Queen’s Cup.

Enig probleem was dat ik deze dag ’s middags uit Phuket vetrok met bestemming Bangkok waar ik dan de taxi nog moest nemen naar Pattaya. Alles ging vrij vlot en zo kwam ik 2u voor de wedstrijd aan in mijn hotel. Snel uitgepakt, douche genomen en dan even aan de receptie een brommertje huren. Reiger Dax kwam me ophalen en een half uurtje voor de wedstrijd kwamen we bij het stadion aan waar we eerst in de plaatselijke bar achter de hoek nog enkele Leo pilsjes nuttigden.

Veel volk was er niet in tegenstelling met de competitie wedstrijd die ik vorig seizoen zag. Maar het betrof wel een voorbereidingstornooi en Pattaya had zijn eerste 2 wedstrijden van de groepsfase al gewonnen. De eerste 2 van de groep gingen door, Pattaya was reeds geplaatst maar kon nu strijden voor de eerste of tweede plaats wat hen al dan niet een makkelijkere tegenstrever kon opleveren in de volgende ronde.

De eerste helft was saai en sfeerloos, Pattaya bakte er weinig van en BEC Tero stond verdiend voor aan de rust met 0-1. De tweede helft was aangenamer om te volgen. Pattaya kwam in de wedstrijd, knutselde enkele kansen in elkaar maar BEC Tero zette toch de 0-2 op het bord. Pattaya bleef meespelen en het lukte hen de aansluitingstreffer. Iets meer sfeer en beweging nu maar weer nette BEC Tero er eentje (1-3) en was de wedstrijd gespeeld. Ludovick, de zwarte “parel” van Pattaya mildere nog wel tot 2-3 met een knap doelpunt maar de zege ging naar de bezoekers.

Pattaya werd tweede in de groep en mag zich in de volgende knock-out fase gaan meten op en tegen Navy Rayong FC. Een klein uurtje van Pattaya en daar gingen we natuurlijk bij zijn!

Geen opmerkingen: